.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختصاصی شمال نیوز
انتخاب شهردار ؛ آزمون بزرگ برای شوراي شهر قائم‌شهر
عمر كوتاه مديريت شهري در قائم‌شهر و چالش‌هاي عمده بر سر انتخاب شهردار به صورتي گسترده و ناموزون پيش رفت كه شايد به جرات بتوان گفت شهرداري و شوراي اسلامي شهر در سال‌هاي اخير پروژه‌اي مهم موثر براي ساماندهي دومين شهر پرتراكم كشور در نظر نگرفته است.
انتخاب شهردار ؛ آزمون بزرگ برای شوراي شهر قائم‌شهر

انتخاب شهردار قائم‌شهر پس از كشمكش‌هاي فراوان بر سر استعفاي سيد رحمت‌الله معافي مدني اكنون به عنوان آزموني بزرگ براي شوراي اسلامي شهر قائم‌شهر تبديل شده است.
انتخاب مدير شهري قائم‌شهر در حالي صورت مي‌گيرد كه اين شهر همواره داراي كش و قوس‌هاي فراواني براي تعيين شهردار در اين شهر داشته است.
از زماني كه با جنجال فراوان شوراي اسلامي قائم‌شهر صادقلو را كه به اعتقاد مردم شهرداري توانمند براي اين شهر به شمار مي‌رفت كنار گذاشت اعتراضات مردمي براي تصميم به بركناري وي تا مقابل شهرداري و فرمانداري قائم‌شهر پيش رفت.
پس از آن سال شوراي اسلامي شهر قائم‌شهر هيچ‌گاه سالي آرام و بي‌دغدغه براي انتخاب شهردار نداشته و همواره اين امر با چالش مواجه بوده است.
عمر كوتاه مديريت شهري در قائم‌شهر و چالش‌هاي عمده بر سر انتخاب شهردار به صورتي گسترده و ناموزون پيش رفت كه شايد به جرات بتوان گفت شهرداري و شوراي اسلامي شهر در سال‌هاي اخير پروژه‌اي مهم موثر براي ساماندهي دومين شهر پرتراكم كشور در نظر نگرفته است.
تنگي معابر و ورودي‌هاي درون و برو‌ن‌شهري در قائم‌شهر هر روز چهره اين شهر را پرآشوب و نگران‌كننده نشان‌ مي‌دهد.
جمع‌آوري دستفروشان خيابان‌هاي اصلي شهر و تره‌بار فروشان ميدان امام(ره) قائم‌شهر هيچ‌گاه عمر باثباتي نداشته و مديريت شهري در قائم‌شهر نتوانسته تصميمات قاطع و موثري براي اداره اين شهر در نظر بگيرد.
تقسيم‌بندي‌هاي سه به چهار و یا دو به پنج اعضاي هفت نفره شوراي اسلامي قائم‌شهر همواره در اين نهاد مردمي و مدني به گوش رسيده و پس از آن انتخابي پر چالش و سپس بركناري و يا استعفاي ناگهاني شهردار قائم‌شهر تقريباً به صورت هميشگي ديده مي‌شود.
اكنون نيز پس از نه ماه تهديد به استعفا و استيضاح، مدني شهردار قائم‌شهر برخلاف اين مدت كه حاضر به ترك اين پست نبود در نامه‌اي به مراجع از استعفاي خود سخن گفت و عمارت شهرداري قائم‌شهر را ترك كرد.
مدني در تابستان امسال با نامه‌اي استعفا داد كه شوراي اسلامي شهر آن را نپذيرفت و گفته شد كه استعفا تهديدي در برابر فشارهاي شوراي‌اسلامي قائم‌شهر بوده است.
پس از شش ماه از اين استعفا شوراي اسلامي شهر بدون حضور شهردار راي به استيضاح وي داد اما حمايت‌هاي مسئولان ارشد قائم‌شهر مانع از به انجام رسيدن اين تصميم شد.
اما ماجرا آنگونه دنبال شد كه پس از آن شوراي‌اسلامي شهر هيچ يك از برنامه‌هاي شهردار را قبول نداشته و به صورتي تلويحي جلسات با حضور مدني را تحريم كرده بودند و حتی به گونه ای که مراسم افتتاح پروژه های دهه فجر بدون حضور اعضای شورای شهر برگزار شد.
در آخرين نشست اين اعضا در حضور نمايندگان مجلس نقاط روشني براي حمايت حاضرين در جلسه براي بركناري مدني به دست آمد و تقريباً پس از یک هفته شهردار قائم‌شهر كه نه ماه در برابر خواسته‌ شوراي ‌اسلامي شهر مقاومت كرده بود بدون كوچكترين حاشيه‌اي نامه استعفاي خود را نوشت و پس از 19 ماه اين پست را ترك كرد.
اكنون كه شهر قائم‌شهر بار ديگر بدون شهردار شده است و عمده مشكلات اين شهر هنوز پابرجاست به نظر مي‌رسد شوراي اسلامي شهر قائم‌شهر به دنبال شهرداري است كه در برابر برخي خواست‌ها مقاومت كرده و آن را به محافل غيرخصوصي نكشاند.
بي‌شك عمر كوتاه پست شهرداري در قائم‌شهر كه به طور متوسط به يك و نیم سال مي‌كشد عمده‌ترين چالش پيش روي اين شورا باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسین 27 اسفند 1387
اعضای محترم شهر بویژه رییس محترم ان با کمی دقت شهرداری را انتخاب میکنند که حمایت همه اقشار بویژه یک هزار مهندس ساکن این شهر را داشته باشد- سرپرست فعلی شهرداری مهندس صالح زاده حمایت کانون مهندسین و دفتر نمایندگی نظام مهندسی را داراست و مناسبترین شخص برای شهرداری میباشد.
اسدی 29 اسفند 1387
آقای شیرخانی مدیری دلسوز و کار آمد برای قائمشهر می باشد .
بنده با ایشان در سازمان بازیافت برخوردی داشتم و فهمیدم اهل قائمشهر است .
مدیری سالم . قاطع می باشد .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.